27 January 2012

Zaman Kanak-kanak Riang ~

Rasanya, belum lagi aku menulis nukilan kerinduan ini. Aku merindui zaman kanak-kanak ku. Di mana semuanya tampak indah. Aku berkenalan dengan insan yang aku anggap sahabat sejati. Dari permulaan pertemuan hinggalah ke akhir kita bertemu pada Disember 2007. Aku merindui saat mandi bersama di public bath, aku merindui saat kena hell bersama dan menyamak kasut kawanku, aku merindui saat gemilang kita. Saat suka duka dari New Boy sehinggalah bergelar Old Putera (OP). Aku sedar kita telah membawa haluan masing-masing, namun biarlah aku abadikan ini di dalam nukilan ku. Bukan untuk tatapan, tapi untuk mengubati kerinduan terhadapmu wahai SAHABAT.

Masih segar dalam ingatanku, ini adalah zaman kanak-kanak riang yang niatnya hanya ingin merantau melihat dunia dan menjadi insan berguna. Zaman Budak Boys.

Sejak pertama kali kita melangkah masuk ke MTD, kita telah dididik dan diajar erti kesusahan dan kepayahan mencari rezeki dan mengjar impian untuk menjadi insan berjaya. Well, I think we did achieved success in our life. Our friendship lasts forever, brother-in-arms.

Adib @ Encik KSM, Kolej Tentera Darat, Army Officer in the Rangers' Regiment
Alfred @ Apple, Universiti Teknologi Petronas, Jurutera

Alif @ Alley, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Army Officer & Jurutera Elektrikal

Amir @ Buyut, UiTM, Bakal Interior Designer & Air Force Officer (RV)

Ammar @ Blank, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Army Officer & jurutera perisian

Bunyamin @ Bun, Universiti Perguruan Sultan Idris, Bakal guru & Army Officer (Wataniah)

Abdullah @ Dolah, Universiti Malaya, Arkitek

Faredhun @ Dun, UiTM, Interior Designer

Fazly @ Lee, Kolej Tentera Laut, Navy Officer

Hasif @ Jambu, MinDef Scholar (Rusia), Bakal doktor & Army Officer (Doctor)

Najmi @ Joe, Flying Academy, Commercial Pilot

Kamil @ Hitam, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Army Officer & jurutera sivil

Muhammad Nur @ Mat Not, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Army Officer, Jurutera Elektrikal

Mubin @ Bai, Akademi Laut Malaysia, Seafarer for MISC

Rifdi @ Kecik, UiTM, Future Chartered Accountant 

Syaffis @ Penang, Akademi Laut Malaysia, Seafarer for MISC

Umar @ Jambu, Navy Officer

I think most of us fulfilled the college's aim to be a military officer and a successful person. May Allah SWT bless us all. Amin.

p/s: 7x Army & 2x Navy (belum tambah skuad palapes lagi) ... cukup buat sword bearer panjang untuk aku nanti. haha...

No comments: